Servicevilkår

Hvilke betalingskort kan bruges?

Simpelt.dk accepterer følgende betalingsmåder:

  • MobilePay
  • Visa
  • Mastercard
  • Dankort
  • Maestro
  • ApplePay

Alle beløb over kr. 375,- der betales med kort, vil desuden blive påkrævet 3D Secure eller 2 trins-godkendelse via sms.

Dette er en ekstra sikkerhed for både os og vores kunder. 

Simpelt.dk ApS benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol, hvilket betyder at din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.


Hvornår bliver pengene trukket?

Hvis din bank eller kortudbyder godkender købet, sender vi dig en ordrebekræftelse på mail med info om hvilke produkter du har købt.

Herefter vil pengene stå som reserveret på din konto.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når dine varer er afsendt med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Ved forudbestilling af varer, vil betaling trækkes inden varen afsendes. Det vil fremgå tydeligt på varen, hvis denne er til forudbestilling.

Når pengene trækkes modtager du en mail med kvittering på dit køb samt trackingnummer, så du kan følge din pakke.

Hvis du er usikker på hvorfor din betaling ikke går igennem, bedes du venligst kontakte din bank eller kortudbyder.

Alle beløb på hjemmesiden er inkl. moms og prissætningen er i Denmark Kroner (DKK)

Minimumskøb er kr. 50,00. Hvis der købes for under minimumsbeløbet, vil der blive pålagt gebyr.


Hvordan fungerer leveringen?

Simpelt.dk tilbyder levering med GLS i Danmark og PostNord i Sverige. Alle pakker indleveres til en af de førnævnte fragtfirmaer inden for 1 hverdag fra bestillingsdatoen hvis alle varer er på lager.

Leveringstiden for pakker efter de er indleveret til fragtfirmaet er følgende:

GLS: 1-3 hverdage

Fri fragt ved køb over kr. 349,00 gælder for levering til pakkeshop i Danmark med GLS. Der tillægges variabelt beløb ved valg af GLS med omdeling. Ved køb under kr. 349,00 er prisen fast (se gældende priser ved afslutning af ordre).

Hvis din pakke har synlige skader, som følge af fragt, bedes du afvise din pakke og nægte modtagelse. Herefter kontakter du Simpelt.dk, som vil håndtere sagen og sende dig en ny ordre.

Simpelt.dk tager forbehold for udsolgte og udgåede varer. Hvis du har købt en vare, som vi ikke har på lager, vil du blive underrettet herom på mail og modtage en estimeret leveringsdato. Alle varer sendes i én pakke, så dellevering er som udgangspunkt kun muligt mod ekstra fragtgebyr.


Emballage

Alle bestillinger sendes i papkasser eller re-zip. Papkasserne r fra certificeret bæredygtigt skovbrug, af genanvendt pap eller genbrug fra vareleveringer. Hvis varerne har brug for beskyttelse, benyttes genbrugspapir som kassefyld, eller fyld vi selv har modtaget ved vareleveringer. Genbrugspapiret er fremstillet i Danmark og kan genbruges eller bortskaffes ved kompostering eller afbrænding.

Der vedlægges ikke følgeseddel til ordren ved forsendelse. Du kan se din følgeseddel i den email, du modtager med ordrebekræftelsen. Det er muligt, at få den udprintet og vedlagt ordren, hvis det skrives som kommentar til ordren.

Papirtapen, som klæber med naturgummi, sikrer at du modtager en ubrudt papkasse.

På papkassen påklistres en label med forsendelsesinformation. Denne label laves med papir fra ansvarligt skovbrug, som kan genanvendes med papkassen.

Vi tilbyder også RE-ZIP som leveringsmetode. Du kan læse mere om RE-ZIP nedenfor.


RE-ZIP

Vi tilbyder RE-ZIPs genbrugelige emballage.

Aldrig har det været nemmere at genbruge forsendelsesemballage.

Med Re-zip kan emballagen nemt foldes sammen og returneres i de mere end 7000 røde postkasser placeret over hele landet, helt uden at du skal sætte porto på.

Når vi modtager din emballage retur, får du helt automatisk en email med en rabatkode til dit næste køb.

Vi har valgt at belønne kunder som tilvælger emballagen mod et udlæg på 10 kr, og kvitterer med en rabatkode på -10% som kan bruges på hele webshoppen.

Bemærk at rabatkoden ikke kan benyttes til varer som er nedsat eller indgår i produktpakker. Læs mere om Re-zip her


Fortydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt på hjemmesiden med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre. Den 14 dags periode starter den dag hvor ordren er leveret. Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv.

Ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 14 efter leveringen og være os i hænde seneste 14 dage efter vi er informeret om dit brug af fortrydelsesretten.

Ønske om brug af fortrydelsesret skal gives sendes på mail kontakt@simpelt.dk. I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret.

Returlabel kan bestilles via følgende link: Bestil returlabel til 49 kr. Udfyld returfølgeseddel og vedlæg denne.

Når returnerede vare(r) modtages af Simpelt.dk, refunderes beløb svarende til varens værdi.

Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.

Ved køb af produktpakker eller andre pakkeløsningner, herunder adventskalender, kan disse kun returneres som hele pakker indeholdende alle varer fra pakken samlet.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Simpelt.dk ApS at vurdere varens stand.

Hvis varerne ikke afhentes hos Pakkeshop eller på anden måde bliver afvist inden levering, kontakter vi dig, når pakken er retur hos Simpelt.dk. Ønskes returnering af ordren tilbagebetales varernes beløb. Bemærk at udgifter til returfragt afholdes af kunden i dette tilfælde, også ved “Fri levering”. Ønskes genlevering vil der opkræves kunden ny fragtudgift.


Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Simpelt.dk ApS i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses max. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt.

Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.

Simpelt.dk ApS dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.

Ved returnering kontaktes virksomheden:

Simpelt.dk ApS
Bregnevej 15
4000 Roskilde
Danmark
CVR. 40420894

Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.